Interviews

Eric Smit, Follow the Money: “You smell the rat”

Na wat kleine opstartproblemen verschijnt Eric Smit met een ‘coupe Corona’ via Google hangouts in beeld. Smit is onderzoeksjournalist en medeoprichter van Follow the Money, een platform voor onderzoeksjournalistiek met als doel waarheidsvinding in dienst van de samenleving. Wat is uw pitch voor onze lezers? “Laat ik dat allereerst als onderzoeksjournalist doen, want dat ben […]

Lees meer

Woordvoering: meer dan het woord voeren

Een ‘slip of the tongue’ en je reputatie is naar de filistijnen. Of dat zo is en welke rol internal audit kan spelen in de bedrijfscommunicatie vroeg Audit Magazine aan Willem Bonekamp, hoofd Corporate Affairs bij KPMG. Wat doet u als hoofd Corporate Affairs? “Ik ben als manager van het team Corporate Affairs mede verantwoordelijk […]

Lees meer

Geven maakt gelukkig!

Op het IIA Congres van 2020 met het thema ‘Passie & Purpose’, spreekt Hanna Verboom over de kracht van geven. Wat hebt u geleerd van uw jeugd in Afrika? “Heel veel! Het was een geweldige jeugd. Een van de belangrijkste dingen was misschien wel dat ik heb gezien hoe gelukkig mijn vader werd van het […]

Lees meer

“We willen meer, eerder en beter”

In tijden van ‘zorgen voor elkaar’ speelt de Stichting Alzheimer Nederland een belangrijke rol in onze samenleving. Gerjoke Wilmink, directeur-bestuurder van de stichting vertelt over het belang van de stichting en de kracht van vrijwilligers. Wat is de ziekte van Alzheimer? “De ziekte van Alzheimer is een hersenziekte. Het is de meest voorkomende vorm van […]

Lees meer

“Auditen van gedrag: gewoon doen"

Ilja Jacobs, auditmanager Regionale Univé’s, vertelt over het toepassen van psychologie bij het uitvoeren van internal audits. “Er wordt geen audit meer uitgevoerd zonder gedrag en cultuur mee te nemen”, aldus Jacobs. Wat doet Univé? “Univé is een coöperatie. Dit betekent dat samenwerken en elkaar helpen centraal staat. Dit sluit ook aan bij de wijze […]

Lees meer